söndag 17 mars 2013

SIV 2013 är över

Vilken härlig helg!
 
Att få tillbringa en hel helg med massa tjejer, kvinnor, damer, brudar ute vid kusten och bara sticka, sticka, fika, äta mat, skratta, shoppa garn, dricka vin och gå på en del workshops, kan det vara bättre?

I helgen har jag haft förmånen att göra detta och därmed få träffa en massa goa människor från bl a Borås, Värnamo, Växjö, Uddevalla och konstigt nog så kändes det som att vi kände varandra väl när vi skiljdes åt nu på eftermiddagen.

Workshops har det blivit  - två stycken, en om dubbelstickning och en om att sticka med magic-loop - båda teknikerna var helt nya för mig. Magic loop föll mig mest i smaken så trots stickning hela helgen måste jag nog lägga upp ett par ikväll (tänk om jag glömt imorgon hur man gör?! :)
Se storleken på batteriet!
Dessa små sockar var det vi hann igår på kursen, bland det sötaste jag gjort men ack så pilligt.

Lite mer bilder kommer imorgon. Ser redan nu fram mot SIV 2014!

Happy Knitting!








2 kommentarer:

  1. Så himla kul att få träffa dig. Kände precis likadant som du :) Kram Vickan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänk att stickning kan "för-systra" så, hoppas du hör av dig nästa gång du är i trakterna. Ha en bra dag! Kram Ulrika

      Radera