lördag 25 juli 2015

Färgning

Jag har under en lång tid funderat på att färga garn själv men inte riktigt kommit till skott - varför vet jag inte riktigt men så är det bara. Känner mig dock riktigt osäker på hur jag ska göra men hoppas på vägledning av både internet och kanske Youtube.

Inspirerad av både Tant Kofta och Rät & Avig har jag tagit mig i kragen och beställt både garn och nu idag färg.



Sockgarnet kommer från Viola Schavon och 5 härvor av 4-ply och 5 härvor är DK tjocklek. 

Färgen är beställd från Zenit Konsthantverk utanför Borås och kommer väl om ett par dagar - i början av veckan som kommer hoppas jag. Att färga garn är ett av mina missions denna semester och ett par andra är att måla färdigt vår lada samt att virka klart min mormorsrutepläd.

Var en sväng till Tant Kofta och öppen koffert i torsdag - fick ett par färgningstips :)

Njuter annars av sommaren och att det är hela två veckor kvar på semestern.

Må gott /Ulrika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar