fredag 10 juli 2015

Känslan av ledighet

När jag går hem idag känner jag en av de skönaste känslorna på hela året - känslan av ledighet!

Min fina trädgård
När man stämplar ut fredagen innan semestern börjar, infinner sig vetskapen att det är drygt fyra veckor kvar tills det är dags att stämpla in igen - den känslan skapar ett stort leende (ja nästan ett flin).

Fyra veckor när jag får vara med barnen och maken, sova så länge jag vill, äta när jag vill, sola och bada, åka på längre resor och dagsutflykter, rensa hemma, safta och sylta av vad trädgården har att ge, klia på myggbett och förbanna blinningar, grilla, dricka rosévin, läsa skvallertidningar och kanske en bok på stranden, sticka i massor och leta nya stickprojekt, titta på alla repriser av Morden i Midsummer och sommarlovsmorgon - trots att barnen inte längre gör det. 
Sitta på vår varma stentrappa på kvällarna med en stor temugg och se svalorna som lär sina ungar att flyga i solnedgången, spela kort och lyssna på hög musik.

Fyra veckor av total avkoppling och bortkoppling av jobbet med allt vad det heter. Fyra veckors batteriladdning inför hösten och vad den innebär. Fyra veckor till promenader och kanske en liiiten löprunda (!) 

Fyra veckor känns just nu som en evighet - jag njuter redan :)

Tylösand

Vallda Sandö
Allt gott!
/Ulrika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar